Avantajele sub forma dreptului la stock options plan


Programe de stock option plan - costul fiscal al motivarii angajatilor valorosi din 2016 Dupa indelungi discutii purtate intre tehnicienii fiscalisti, noul Cod Fiscal a venit in intampinarea mediului de afaceri prin modificarea tratamentului aplicabil keuangan di prezent avantajelor acordate salaturilor sub forma participarii la programe de tip ldquostock Pilihan planrdquo Specialistii di fiscalitate noteaza insa ca noile prevederi, desi mult asteptate de intreprinzatori, nu pot fi aplicate de catre toti angajatorii in orice conditii. Dalam prinsipnya, rencana pilihan yang tidak tepat (SOP) presupune acordarea unui dratat salaryilor companiei, hormati sebuah perawatan hati yang tidak sehebat salariatii au posibilitatea (nu si obligatia) yang berhasil, sementara saat ini, aktiuni memancarkan firma agajatoare sau de catre O firma din grupul sau firme, la un pret preferential, prestabilit la momentul acordarii optiunii. Scopul urmarit este, pada prinsipnya, mai mare mengimplikasikan sebuah gratifikasi pada gestionarea afacerii companiei si imbunatatirea indikatorilor de performanta ai angajatorului, salaryul beneficiind implisit la randul sau de pe urma aprecierii actiunilor societatii, in calitatea sa de actionar sau viitor actionar in business-ul Hormat. Cat de mult apeleaza societatile din Romania la programe de tip SOP ldquoPractica este veche si foarte des utilizata di Romania, di bidang perawatan multinasional khusus. Jus mai frecvent, model acest de motivare e insa implementat de cativa ani si de start up-uri si companii mici si mijlocii, caci fondatorii doresc adesea sa ii retina pe cei mai buni angajati in cadrul companiilor masing-masing. Dinamica fortei de munca, cu precadere a celei cu spirit antre - si intra-prenorial, ii conduce pe angajatori la cautarea de solutii de motivare si retentie a oamenilor valorosi, mentioneaza Angela Rosca, managing partner al companiei de consultanta fiscala Taxhouse-Taxand Romania. Fireste, dalam konteks acest, provocarea oricarui angajator este sa asigure un nivel competitiv de remunerare a salaturilor de top, cu un cost total fiscal rezonabil. Caci, asigurarile sociale sunt inca mari di Romania, iar plafonarea lor nu e inca operabila, cel putin nu pana pada tahun 2017. Faciliteaza tratamentul fiskal din Romania acordarea unor astfel de beneficii Legislatia fiscala aktual prev un unratsi fiskal mai avantajos cu privire la acordarea unor beneficii Sub forma dreptului la SOP, comparativ cu acordarea pur si simplu a unei majorari de salariu, a prime prime as a altor avantaje de natura salariala. Astfel, avantajele sub forma dreptului la ldquostock pilihan planrdquo nu sunt perhatian venituri impozabile pentru individu, la momentul acordarii optiunii si la momentul exercitarii optiunii de catre salatur. LdquoIn principiu, salisipatif perawatan partisipa la un astfel de program va datora impozit pe venit doar la momentul dalam perawatan va obtine un castig efectiv ca urmare a achizitionarii actiunilor, de exemplu la momentul vanzarii actiunilor primite sau achizitionate la un pret preferential in cadrul programului sau la Momentul primirii de dividende viitoarerdquo a descriptat Floris Busila, manajer pajak di kadrul Taxhouse. Desi Codul fiskal sebenarnya mencegah un tratament fiskal mai favorabil pentru programe de tip SOP, acesta nu contine el insusi o defineste sebuah rencana pilihan termenului de ldquostock. Dalam prakteknya, pentru sebuah program daca un stambili se califica sau nu ca si SOP din perspectiva fiscala, si deci daca se poate beneficia de tratamentul fiscal mai favorabil, autoritatile fiscale au aplicat definitia prevazuta intr-un Ordin special emis de catre Ministrul Economiei si Finantelor Si CNVM privind determinarea, retinerea si virarea impozitului pe castigul de modal rezultat din transferul titlurilor de valoare, obtinut de persoanele fizice. Sesuai standar acestui ordinat, SOP este definit, dalam mod limitativ, program un inisiat in cadrul unei societati comerciale ale carei valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata sau tranzactionate in cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare, prin care se acorda angajatilor acestei societati Comerciale dreptul de a achizitiona un numar determinat de actiuni emise de societatea respectiva la un pret preferential. LdquoProblema acestei definitii este ca, fiind emisa de CNVM, perawatannya ldquojurisdictierdquo strict asupra pietei de modal din Rumania, ea nu poate avea decat o aplicabilitate limitata doar la angajatori listati care acorda ei insisi propriari salariati dreptul de a le achizitiona parte din actiunile emise de Acestia Ori, daca ne referim de exemplu la multinasional, dalam praktek, di majoritatea covarsitoare sebuah cazurilor, acestea acorda salaryilor optiunea de a achizitiona actiuni emise de societatea-mama sau de o alta societate din grup listata, adeseori pe burse straine (NYSE, LSE, Dll), caz dalam program perawatan masing-masing nu se mai incadreaza ldquoad-literamrdquo di acesta definitie restransa sebuah SOPldquo, sebuah mai precizat Floris Busila. Avem in noul Cod Fiscal modificari care sa influenteze pe viitor structurile de put option plan plan Tocmai datorita limitarilor actualului Cod Fiskal, desi noul Cod Fiskal nu aduce modificari cu privire la tratamentul program aplicabil fiskal di ujung SOP, asesta pastrandu-se ca di prezent, Totusi se memperkenalkan dalam Codul Fiscal o definitie sebuah rencana opsi termenlui de stock. Noua definitie porno de la definitia deja existenta di Ordinul khusus menyebutkan mai sus si o extinde di sensul ca, incepand cu 2016, SOP nu mengecualikan program di perawatan acorda salaryilor, administratorilor sau directorilor optiunea de a achizitiona actiuni emise de societati afiliate angajatorului, daftar Sistem pemindahan alternativ de tranzactionare. LdquoCel mai probabil, incepand cu 2016, vom asista la o aplicare pe o scara mai larga sebuah programelor de tip SOP, di khusus la nivelul societatilor multinationale si al companiilor romanesti listate as care care parte dintr-un grup cu o compania listata. De asemenea, perawatan sosial au deja menerapkan prinsip perawatan di seo acerda salaturilor actiuni dalam beragam masyarakat kelompok ar trebui sa faca o analiza cu privire la tratamentul aplicabil fiskal di viitor in legatura cu aceste programe. Din pacate, cazurile ramase inca neacoperite de legislatia fiscala favorabila, sunt cele ale start-up-urilor si IMM-urilor nelistate, perawatan nu pot oferi aceleasi avantaje angajatilor lorrdquo, sebuah mai precizat Angela Rosca. Asadar, desi modificarea este binevenita si clarifica un tratament care a nascut vaste dezbateri in piata in ultimii ani, specialistii atentioneaza ca nu toti angajatorii pot beneficia de tratamentul fiscal favorabil prevazut in legatura cu programme de tip SOP. Programme de tip SOP, secukupnya secukupnya de legislatia fiscacla aktual precum si de cea di vigoare incepand cu 2016, se refera doar la cazul dalam perawatan se acorda optiunea de achizitiona actiuni intr-o societate listata pe o piata reglementata sau intr-un Sistem alternativ de tranzactionare (misalnya AERO). Astfel, asuhan perorangan yang seimbang, acuh tak acuh. LdquoSocietatile nelistate care implementeaza astfel de programe se confrunta cu o serie de probleme practice, precum determinarea beneficiului impozabil la momentul acordarii optiunii catre salariati si ulterior, la momentul exercitarii acesteia de catre salariati. Exista un tratament discriminatoriu intre societatile menamai si sele nelistate, sele din urma neputand beneficia de aceleasi facilitati fiscale, fiind astfel nevoite sa se orienteze spre alte alternatif disponibile pentru a putea fi competitive si pentru a acorda beneficii salatorilor. De multe ori, pot bunga fryale totch potfificativ mai marirdquo, sebuah mai precizat Floris Busila. Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe situs urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restriksi accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate. Articole recomandate Atentie Din 2017, cine castiga din depozite si bursa va plati CASS Totul despre warranturi, cele mai noi instrumente financiare de pe BVB Darea in plata - perspective fiscale la nivelul bancilor si clientilor Formularul 200 si 201: cine trebuie sa depelaati catre ANAF Ce implicatii fiscale au distributiile catre actionari in Codul Fiskal Preturile de transfer - o usurare sau o ingreunare a procedurilor1.3. Avantajele di natura Avantajele acordate angajatilor se evalueaza si se impoziteaza di luna in care au fost primite de salariati. Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor si avantajelor in natura primite de angajat se vor anexa la statul de plata. Venitul brut din salarii reprezinta totalitatea veniturilor realizate, precum si avantajelor primite de o persoana fizica, pe fiecare loc de realizare, indiferent de denumirea acestora sau de forma sub care sunt acordate. Veniturile di natura se considera platite la ultima plata a drepturilor salariale pentru luna respectiva. Impozitul aferent avantajelor di natura se retine din salariul primit de angajat dalam numerar pentru aceeasi luna. Chiar daca, potrivit contractului de munca, veti acorda, dalam caliting de angajator, anumite avantaje, suma di bani cuvenita pentru munca prestata nu poate fi mai mica decat salariul minim brut pe tara. Avantajele di bani si echivalentul di lei al avantajelor di natura sunt impozabile, indiferent de forma organizatorica a entitatii care le acorda. Potrivit prevederilor Titlului III Impozit pe venit din Codul fiscal, exista doua abordari: cumulare cu veniturile salariale ale lunii in care este acordat avantajul, in cazul in care beneficiarul este salariatul avantajul este considerat un venit din salariy impozitare separata finala, in cazul in care beneficiarul Este o persoana fizica cu care suportatorul venitului nu adalah kontrak perhubungan de munca, un pensionar, fost salator avantajul este considerat un venit din alte surse si se impoziteaza potrivit art. 78 din Codul fiskal. Di ambele cazuri, cota de impozit va fi 16. Angajatorul poate acorda avantaje pentru fidelizarea angajatilor, perawatan vor fi impozabile prin cumulare cu salariul, imbracand urmatoarele forme: folosirea vehiculelor de orice tip din patrimoniul afacerii in scopul folosirii numai in interes folosirea pribadi in interes Personal a vehiculelor de orice tip din patrimoniul afacerii acordate in scopul folosirii mixte in interes si pribadi di interesul serviciului acordarea de produse alimentare, imbracaminte, cherestea, lemne de foc, carbuni, energie electrica, termica si altele, precum si alte bunuri sau servicii oferite Gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei imprumuturi nerambursabile si diferenta favorabila dintre dobanda preferentiala si dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, pentru depozite si credit anularea unei creante a angajatorului asula angajatului abonamente de radio si televiziune, abonamente de transport, abonamentele Si costul convorbirilor telefonice Inclusiv cartele telefonice, dalam scop personal permise de calatorie pe beragam mijloace de transport, folosite dalam scopul personal acordarea de bilete de tratament si odihna. Pentru sebuah venituri neimpozabile pada seni temeiul. 55 alin (4) menyala A) din Codul fiskal, costul prestatiilor prentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora sau alte persoane trebuie sa fie prevazute in contractul de munca. Dalam caz contrar, veniturile masing-masing suntikan avantaje si se cumuleaza cu celelalte venituri de natura salariala platite in respectiva luna cadouri primite cu beragam ocazii, cu exceptia celor acordate salaryilor cu beragam ocazii, in limita de 1.500.000 lei pentru fiecare eveniment si persoana beneficiara . Cadourile oferite de angajatori di beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea cadoului Oferit fiecarei, cu orice ocazie dintre cele de mai sus, nu depaseste 1.500.000 lei locuinta folosita in scop personal si cheltuielile conexe de intretinere, cum suntny privind consumul de apa, consumul de energie electrica si termica si altele asemenea, cu exceptia Celor aferente locuintei de serviciu cazarea si masa acordate in unitati proprii de tip businesser contravaloarea primelor de asigurare suportate de persoana juridica sau de o alta entitate, pentru angajatii proprii, precum si pentru alti beneficiari, cu exceptia primelor de asigurare obligatorii potrivit legislatiei in materie: Pentru beneficiarii care obtin venituri salariale si asimilate salariilor de la supor Tatorul primelor de asigurare, acestea sunt impuls prin cumularea cu veniturile de aceasta natura ale lunii dalam perawatan sunt platite primele de asigurare pentru alti beneficiari care nu au o relatie generatoare de venituri salariale si asimilate salariilor cu suportatorul primelor de asigurare, acestea sunt impuse cu o Cota de 16, impozitul final akhir sume acordate de angajator pentru procurarea de bunuri si servicii sume acordate pentru distractii sau recreere. EVALUAREA AVANTAJELOR DI NATURA Anumite avantaje fac obiectul unei evaluari forfetare, di timp ce altele sunt perkiraan di functie de valoarea lor pe piata. Avantajele di natura primite cu titlu gratuit sunt mengevaluasi la pretul pietei la locul si data acordarii avantajului. Avantajele primite cu plata partiala sunt mengevaluasi ca diferenta intre pretul pietei la locul si data acordarii avantajului si suma reprezentand plata partiala. Evaluasilah penggunaan di scop pribadi bunurilor din patrimoniul afacerii cu folosinta mixta se face propu cu utilizarea di scop personal a bunului sau serviciului. Veti evalua produsele acordate ca plata di natura sau avantajele di natura, di vederea impozitarii la nivelul salariatului perawatan beneficiaza de acestea, astfel: la pretul de vanzare practicat kesatuan, perawatan cuprinde, dupa caz, accize si T. V.A. La pretul de achizitie la care se adauga accizele si T. V.A. Daca produsele sunt achizitionate de la producatorii individuali si acordate persoanelor fizice la pret de aprovizionare, perawatan cuprinde, dupa caz, accize si T. V.A. Pentru alte produse aprovizionate de la diversi agenti economici la nivelul tarifelor aplikasikan pe piata, inclusiv T. V.A, pentru lucrari sau servicii la nivelul chiriei berlatih pentru suprafetele locatif detinute de stat, pentru folosinta gratuita a unei locuinte. Evaluatea folosintei cu titlu gratuit a locuintei primite se face la nivelul chiriei mempraktikkan pentru suprafetele locative detinute de stat. Avantajele conexe, cum ar fi apa, gaz, electricitate, cheltuieli de intretinere si reparatii si altele asemenea, sunt mengevaluasi la valoarea lor efectiva. Dalam cazul autovehiculelor: aplicand procentul de 1,7 pentru fiecare luna, la valoarea de intrare acestuia, di cazul evaluarii folosintei cu titlu gratuit a vehiculului din patrimoniul afacerii folosit numai di scop pribadi la nivelul chiriei, di cazul in care vehiculul folosit numai in Scop pribadi este inchiriat de la o terta persoana proporsional cu numarul de kilometri parcursi in interes pribadi din valoarea de intrare x 1,7, di cazul utilizarii di scop pribadi sebuah vehiculelor din patrimoniul afacerii (cu folosinta mixta), justificat cu foaia de parcurs Persoanele Juridice detinatoare de vehicule au obligatia sa elibereze foaie de parcurs sau ordin de serviciu pentru vehiculele care pleaca in cursa. Societatea comerciala Sarutti S. R.L. Acorda unui salat di folosinta personala un autoturism care adalah o valoare de intrare de 35.000 lei. Avantajul lunar impozabil, dalam situatia dalam perawatan, potrivit foii de parcurs, este proofiata numai folosinta dalam interes personal, se determina inmultind valoarea de intrare cu procentul de 1,7, astfel: 35.000 lei x 1,7 595 lei. Suma de 595 lei reprezinta venit al lunii dalam perawatan avantajul este primit si se cumuleaza di vederea impunerii cu celelalte venituri salariale platite di acea luna salariatului. Daca salariatul foloseste autoturismul din patrimoniul societatii atat di interes de serviciu, kucing si di interes pribadi, este obligatorie completarea unei foi the parcurs, unde va fi consemnat numarul de kilometrii parcursi in interes personal si in interes de serviciu. Dalam cadrul determinarii distantei parcurse in interes personal (dalam vederea determinarii avantajului di natura) nu se va lua dalam mempertimbangkan distanta dus-intors de la domiciliu la locul de munca, bukti di foaia de parcurs. Daca di luna iunie rezulta din foaia de parcurs 243 km parcursi, din care 75 km efectuati in interes personal si 168 km efectuati in interes de serviciu, avantajul impozabil se va determina proporsional cu kilometrii parcursi in interes personal, astfel: 35.000 lei x 1, 7 595 lei 595 lei. 243 km 2,44855 leikm 2,44855 leikm x 75 km 183,64125 lei, aprox. 183.6410 lei 35.000 lei x 1,7 595 lei Folosirea di scop reprezent pribadi dan 30.864 (75 km di interes pribadi 243 km parcursi), avantajul va fi: 595 lei x 30,864 183,6408 lei, aprox. 183.6410 lei la nivelul totalului cheltuielilor aferente fiecarui bun pe unitate de masura specifica sau la nivelul pretului practicat pentru terti, di cazul folosintei cu titlu gratuit a altor bunuri decat vehiculul si locuinta di cazul folosintei, avantajul se determina proporsional cu numarul de metri patrati Folositi pentru menginterogasi cu numarul de ore de utilizare secara scop pribadi. Dalam cazul telefoanelor: di cazul telefoanelor, angajatorul stabileste partea corespunzatoare din convorbirile telefonice reprezent dan folosinta di scop personal, care reprezinta avantaj impozabil. Dalam skar acest, angajatorul stabileste limita convorbirilor telefonice aferente sarcinilor de serviciu pentru fiecare post telefonic, urmand ca ceea ce depaseste aceasta limita sa fie considerat avantaj in natura, in situatia in care salariatului in cauza nu i sa imputat costul convorbirilor masing-masing di cazul telefoanelor acordate Angajatilor institutiilor publice, reprezinta avantaj partea care depaseste limita convorbirilor telefonice stabilita la nivelul institutiei potrivit normativelor interne. Avantajul sub forma telefoanelor acordate salariatilor, reprezentate perawatan partare limita stabilita de angajator pentru convorbirile telefonice reprezent dan folosinta pada scopul afacerii se va impozita prin cumulare cu veniturile salariale ale lunii dalam perawatan salatitas primeste acest avantaj. Societatea comerciala Compexa S. R.L. Platitoare de impozit pe venit. Adalah 6 salariati, din care 3 au primit dalam folosinta mixta (pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu si pentru folosinta in interes personal) kate un telefon mobil. Dalam scopul delimitarii convorbirilor telefonice efectuate dalam interesul serviciului de sele efectuate dalam scop perawatan pribadi, perawatan vor reprezenta avantajul di perawatan alami se va cumula cu salariul di vederea impozitarii, angajatorul sebuah stabilit limita convorbirilor telefonice aferente sarcinilor de serviciu pentru fiecare telefon mobil de 150 menit Pe luna, urmand ca ceea ce depaseste aceasta limita sa fie considerat avantaj in natura. Echivalentul di lei al avantajelor di natura sunt impozabile, indiferent de forma organizatorica a entitatii care le acorda. Prin urmare, chiar daca la nivel de persoana juridica tratamentul fiskal al cheltuielilor nu adalah nici o relevanta asupra determinarii rezultatului impozabil, di cazul unei micointreprinderi, partare care depaseste limita de 150 de minute pe luna va reprezenta avantaj. Dalam situatia di perawatan salatului di cauza si s-a imputat costul convorbirilor masing-masing sau suportat contravaloarea avantajului, acesta nu se mai poate constitui di venit impozabil pentru salatur. Nu sunt perhatian avantaje: folosinta locuintei sau contravaloarea chiriei, acordata in cazul in care, prin repartitia de serviciu, numire potrivit legii sau specificitatii activitatii, se asigura angajatilor o resedinta in localitatea sau incinta unde se afla locul de munca si care presupune prezenta permanenta in Acel loc. Dalam opinia noastra, repartitia de serviciu prin care se acorda folosinta unei locuinte in interesul cerut de activitatea desfasurata, data de o societate comerciala, seagate incadra in condiorile impuse de legiuitor. Locuintele de serviciu fac parte din patrimoniul angajatorului si se administreaza di interesul acestora prin inchiriere salatorilor proprii, kontrak de inchiriere fiind accesoriu la contractul individual de munca. Conditiile de inchiriere aces - tor locuinte se stabilesc de catre conducea societatii comerciale. Locuinte acordate ca urmare a specificitatii activitatii sunt acele locuinte asigurate angajatilor cand activitatea se desfasoara in locuri izolate, precum statiile meteo, stamatile pentru controlul miscarilor seismice sau in conditiile in care este solicitata prezenta permanenta pentru supravegherea unor instalatii, utilaje si altele asemenea contravaloarea abonamentelor pe Mijloacele de transport in comun pentru angajatii a caror activaiki presupune deplasarea frecventa in interiorul localitatii cheltuieli efuseu de angajator privind pregatirea profesionala sau perfectionarea angajatului, legata de activitatea desfasurata de acesta pentru angajator reduceri de preturi practicate at scopul vanzarii, the care pot beneficia clientii persoane fizice Costul abonamentelor telefonice si al convorbirilor telefonice efectuate in vederea indeplinirii sarcinilor de serviciu contravaloarea folosintei in scop personal a autoturismului de serviciu sau a telefonului atribuit pentru indeplinirea s Arcinilor de serviciu, atunci cand angajatul suporta aceasta suma contravaloarea folosintei autoturismului de serviciu pe distanta dus-intors de la domiciliul salaturului la locul de munca, bukti dari cu foaia de parcurs Avantajul sub forma atribuirii de catre angajator a optiunii sau a dreptului pentru cumparare de actiuni Membrilor personalului salarizat a fost conceput la origine drept un mijloc de asociere a dezvoltarii societatii cu o buna gestiune a sa. Mecanismul presupunea cresterea interesului propriului pribadi intr-o gestiune mai buna resurselor societatii si implisit dezvoltarea acesteia. Mecanismul optiunilor de actiuni (opsi saham) se poate descompune in trei etape succesive: a) atribuirea societatea atribuie beneficiarului, de obicei un salariat al societatii, dreptul de dobandi un anumit numar de actiuni la un pret prestabilit. Dalam cazurile cele mai intalnite, beneficiarii dreptului de optiune au la dispozitie o perioada-limita pentru exercitarea optiunii de cumparare b) exercitarea optiunii beneficiarul dreptului hotaraste sa-si exercite dreptul de a cumpara (dobandi) actiunile ce fac obiectul dreptului c) cesiunea sau vanzarea Beneficiarul memutuskan sa-i vanda actiunile dobandite. Kerentanan yang ditimbulkan pada avantaje yang sangat baik dalam cadrul acestor planuri deactiuni pot fi: la momentul achizitiei actiunilor sau a exercitarii dreptului atribuit in acest caz, castigul corespunde diferentei intre valoarea pe piata a actiunilor la data exercitarii optiunii si pretul lor de achizitie prestabilit cu ocazia aordarii dreptului Penentu pentru fidelizarea salaturilor sau pentru recompensarea lor, pretul prestabilit va fi intotdeauna inferior celui reprezentat de valoarea nominala a actiunilor la momentul acordarii dreptului. Potrivit prevederilor Codului fiskal, avantajele sub forma dreptului la opsi opsi saham, la momentul angajarii si implisit la momentul acordarii, sunt venituri neimpozabile la momentul cesiunii sau vanzarii actiunilor cumparate in acest caz, castigul de capital corespunde diferentei intre pretul de vanzare al actiunilor si valoarea Lor pe piata la momentul exercitarii dreptului de optiune in cazul tranzactiilor cu actiuni cumparate la pret preferential, dalam cadrul sistemului stock options plan, castigul se determina ca diferenta intre pretul de vanzare si pretul de cumparare preferential, diminuat cu comisioanele datorate si se impoziteaza potrivit capitolului 5 Venituri din investitii din Codul fiscal persoane cu handicap, veterani de razboi veniturile reprezent dan avantajele di bani sisau di natura acordate persoanelor cu handicap, veteranilor de razboi, invalizilor si vaduvelor de razboi, accidentatilor de razboi di afara serviciului ordonat, persoanelor menganiaya din motif p Olitice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, celor dideportasi di konstituen strainatate ori di prizonieri, urmasilor eroilor-martiri, ranitilor, luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989, presum si persoanelor menganiaya motif din etnice de catre regimurile instaurate in Romania cu Incepere de la 6 septembrie 1940 pana la 6 martie 1945. Aceste venituri sunt acordate prin legi speciale si cuprind: contravaloarea protezelor acordate gratuit pentru marii mutilati si persoanele perawatan si-au pierdut total sau parsial capacitatea de munca, medicamentelor gratuite, accesului gratuit la Sanatorii si baze de tratament apartinand Ministerului Sanatatii si Familiei, Ministerului Apararii Nationale si Ministerului de Interne contravaloarea transportului urban gratuit cu mijloacele de transport in comun si altele asemenea, prevazute a satantelate career inor sub insidental legia nr. 421990 pentru cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora, ranitilor, precum si luptatorilor pentru victoria Revolutiei din decembrie 1989, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare contravaloarea protezelor acordate gratuit marilor mutilati si persoanelor care si-au pierdut total sau partial capacitatea de Munca contravaloarea asistentei medicale si a medicamentelor acordate in mod gratuit si prioritar, atat in tratament ambulatoriu, cat si pe timpul spitalizarilor, transportului gratuit cu mijloacele de transport in comun si pe calea ferata romana, contravaloarea biletului gratuit, pentru tratament intr-o statiune Balneoclimaterica si altele asemenea, prevazute perawatan perselingkuhan akselerasi intra sub incidenta prevederilor Decretului-lege nr. 1181990 privind acordarea unor drepturi persoanelor menganiaya din motif politisi de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, presum si celor dideportasi di daerah tangkapan ori konstituen di prizonieri, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare contravaloarea calatoriilor gratuite la clasa I pe calea ferata, gratuitatile Mijloacele de transportasi di comun di kota mediul, sebuah lemmentor de foc sau echivalent carbuni, seorang medial gratuite asisten di toate institutile medicale civile de stat sau militare si asigurarea de medicamente gratuite atat di tratamentele ambulatorii, kucing si pe timpul spitalizarii, seorang biletelor de Tratament gratuite, di limita posibilitatilor existente, di statiuni balneoclimaterice, sebuah protezelor, carjelor, ortopedis narapidana, carucioarelor, kardiak implanurilor auditore, dan mijloacelor moto si auto speciale pentru cei handicapati locomotor si altele asemenea, potrivit Legii nr. 441994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata contravaloarea transportului urban gratuit cu mijloace de transport in comun pentru adultii cu handicap accentuat si grav si pentru asistentii personali sau pentru insotitorii acestora, a transportului interurban gratuit cu trenul , Asistenta medicala gratuita dalam menyesuaikan cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1502002 si ale reglementarilor emise de Ministerul Sanatatii si Familiei, cu avizul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, si altele asemenea, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1021999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, aprobata si modificata prin Legea nr. 5192002, cu modificarile ulterioare. Persoanele fizice care intra sub incidenta prevederilor legilor speciale menyebutkan mai sus nu beneficiaza de scutire de la plata impozitului pe salarii. Ti-a placut acest articol Da Seperti, Printeaza sau trimite pe Email ClubContabilitate. ro - intrebarea zilei Intrebare: Hristos a inviat Va rog frumos sa ma ajutati si sa imi spuneti daca este corect calculul contabil cu acordarea salariului cu zile de Concediu medical: Fluturas Salariu: dalam mod normal, cu 23 zile lucrate, fara Concediu medical: Salar de baza 1872 Total brut 2116 Ore lucrate 184 Ore ITM (FNUASS) 0 Ore ITM (FS) 0 Salar Realizat 1872 Spor conditii deosebite 15 244 ITM (FS) 0 ITM (FNUASS) 0 Total brut 2116 Impozit 254 CAS (FS) 222 CAS (FNUASS) 0 Somaj 11 Sanatate 116 Deducere 180 Baza calcul impozit 1587 Jumlah sisa plata 1513 Cu doar 7 zile lucrate si cu Concediu medical, cu 19 zile de Concediu medical (Au intrat si 3 zile de Sambata si 2 zile de Duminica): Salar de baza 1872 Total brut 1723 Ore lucrate 56 Ore ITM (FNUASS) 16 Bijih Bijih ITM (FS) 96 Ore Salar Realizat 624 Spor conditii deosebite 15 81 ITM (FS ) 873 ITM (FNUASS) 145 Total br Ut 1723 Impozit 204 CAS (FS) 74 CAS (FNUASS) 66 Somaj 8 Sanatate 39 Deducere 260 Baza calcul impozit 1276 Total sisa plata 1332 2. - Daca esti di Concediu incepand medis din 12.04.2016, pana la sfarsitul lunii, cat se trece Ca numar de ore, la Ore ITM (FNUASS) Dar la Ore I. T.M. (FS) 3. - Cat salariatul este di Concediul medical, i se retin: CAS (FS), CAS (FNUASS), contributia la Somaj si Sanatate - salariatului i se retin toate 3 CAS (FS), CAS (FNUASS), contributia La Sanatate sau - daca se retin Primele 2, nu se mai retina si contributia la Sanatate - daca se retin Primele 2, Nu inseamna ca sa retinut deja contributia la Sanatate Nu inseamna acelasi lucru, cu Primele 2 4. - CASS - contributia de asigurari Sociale de sanatate - se retine sau nu se retine la angajat daca acesta este in Concediu medical Pentru indemnizatia de concediu medical, partea suportata de angajator. Nu se retine CASS pentru angajat Di schimb, angajatorul va achita contributia. 5. - se modifica si Deducerea In calculul 2, este corecta Raspuns: Codul Concediului Medical este 75 537i a fost avizat de medicul de familie. raquo citeste tot raspunsul aici Alte articole publicate in data de 06 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE Opinia ta conteaza Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe PortalContabilitate. ro sau ClubContabilitate. ro. Va multumim Consilier Achizitii Publice: fiti la curent cu TOATE schimbarile din domeniul achizitiilor publice Click AICI Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor Detalii aici Evita amenzi de 14.000 de lei alcatuind corect Dosarul Preturilor de Transfer Click AICI Aflati ce obligatii aveti privind inventarierea si care sunt modificarile aduse de Ordinul 1802 si de Codul fiscal Detalii AICI PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017 Detalii AICI Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule: actioneaza legal si evita erorile de inregistrare Click AICIPrin intrarea in vigoare a Legii nr. 2272015 privind Codul Fiscal, programele de tip quotstock option planquot sunt, pentru prima data, definite de legislatia fiscala. Astfel, se ofera un raspuns la numeroasele semne de intrebare ridicate de interpretarile privind tratamentul fiscal in cazul acestor planuri de fidelizare a angajatilor, date in trecut atat de catre reprezentantii autoritatilor fiscale, cat si de consultanti. Definitia quotstock option planquot inainte si dupa 1 ianuarie 2016 Anterior anului 2016, aceasta modalitate de recompensare a angajatilor, prin care le este oferita posibilitatea sa achizitioneze, in anumite conditii, actiuni la un pret preferential, era definita in ordinul comun emis de Ministerul Economiei si Finantelor si de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare nr. 34841442008 pentru aprobarea Normelor privind determinarea, retinerea si virarea impozitului pe castigul de capital rezultat din transferul titlurilor de valoare, obtinut de persoanele fizice. Din perspectiva impozitului pe venit avantajele sub forma dreptului de quotstock option planquot nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile la momentul acordarii si la momentul exercitarii acestora (i. e. tratament replicat si in cazul bazei lunare de calcul a contributiilor sociale obligatorii). Din acest motiv, se impunea o definitie din punct de vedere fiscal a termenului, astfel incat sa fie transate discutiile referitoare la ce programe de recompensare adresate salariatilor din societatile romanesti se incadreaza in categoria quotstock option planquot. Conform noului Cod Fiscal, quotstock option planquot reprezinta un quotprogram initiat in cadrul unei persoane juridice ale carei valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata sau tranzactionate in cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare, prin care se acorda angajatilor, administratorilor sisau directorilor acesteia sau ai persoanelor juridice afiliate ei, prevazute la pct. 26 lit. c) si d), dreptul de a achizitiona la un pret preferential sau de a primi cu titlu gratuit un numar determinat de valori emise de entitate respectivaquot. De asemenea, este prevazut ca quotpentru calificarea unui program ca fiind stock option plan, programul respectiv trebuie sa cuprinda o perioada minima de un an intre momentul acordarii dreptului si momentul exercitarii acestuia (i. e. achizitionarii valorilor mobiliare).quot Prin urmare, rezulta ca, in conformitate cu noul Cod Fiscal, programele de tipul quotstock option planquot presupun (cumulativ) faptul ca managementuluiangajatilor unei companii, sau ai unei companii afiliate acesteia, le este acordat dreptul de a achizitiona participatii (la un pret preferential sau cu titlu gratuit) emise de societatea respectiva. Totodata, entitatea care ofera acest drept este listata pe o piata reglementata sau in cadrul unui sistem alternativ de tranzactionare, iar managementulangajatii carora le este adresat programul isi pot exercita optiunea de a achizitiona participatii dupa cel putin 1 an de la momentul acordarii acestui drept. In concluzie, conform noului Cod Fiscal, managementulangajatii unei subsidiare inregistrate in Romania pot beneficia de programe de quotstock option planquot initiate de companii afiliate acesteia care sunt listate pe piete internationale, iar participatiile pot fi achizitionate de persoanele eligibile atat la pret preferential, cat si fara achitarea unei consideratii. Tratamentul fiscal aplicabil in cazul quotstock option planquot In afara de clarificarile aduse prin definirea programelor de tipul quotstock option planquot si detalierea criteriilor pe care acestea trebuie sa le indeplineasca, noul Cod Fiscal nu ajusteaza, insa, si tratamentul aplicabil in cazul acestora. Astfel, din perspectiva impozitului pe venit este reluata acceptiunea ca nu reprezinta venituri impozabile quotavantajele sub forma dreptului la stock options plan, la momentul acordarii si la momentul exercitarii acestoraquot. In consecinta, entitatile inregistrate in Romania, care pun la dispozitia managementuluiangajatilor programe care indeplinesc conditiile mentionate anterior, nu trebuie sa considere diferenta inregistrata intre pretul normal de tranzactionare al participatiilor si cel achitat de persoanele eligibile inscrise in program, ca fiind avantaje asimilate salariilor. Aceasta prevedere trebuie insa citita in conexiune cu Art. 94 din noul Cod Fiscal, privind determinarea castiguluipierderii din transferul titlurilor de valoare, intrucat veniturile din investitii inregistrate de persoanele eligibile ca urmare a vanzarii ulterioare a participatiilor achizitionate in cadrul programelor de quotstock option planquot fac obiectul impozitului pe venit. Asadar, persoanele care inregistreaza astfel de venituri datoreaza 16 din eventualul castig obtinut si au obligatia sa completeze si sa depuna declaratia privind veniturile realizate pana la 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a castigului net anualpierderii nete anuale. In ceea ce priveste contributiile sociale obligatorii, se datoreaza contributii de asigurari sociale de sanatate in cota de 5,5 din castigul aferent transferului titlurilor de valoare, baza lunara de calcul reprezentand castigul net determinat conform articolului 96, raportat la cele 12 luni ale anului de referinta. Ca o exceptie de la regula, pentru anul 2016, persoanele care inregistreaza si alte tipuri de venituri (e. g. salarii, activitati independente, etc.) concomitent cu obtinerea unor venituri din investitii, nu datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate pentru acestea din urma. De asemenea, trebuie avut in vedere ca aceasta exceptie nu va mai fi aplicabila incepand cu 2017, cand baza pentru contributia lunara la bugetul asigurarilor sociale de sanatate pentru veniturile din investitii urmeaza sa fie limitata la de 5 ori castigul salarial mediu brut. O situatie care cu greu poate fi incadrata in mecanismele de taxare, asa cum sunt acestea reglementate de legislatia fiscala in vigoare, este reprezentata de programele de tipul quotstock option planquot care, dintr-un motiv sau altul, nu indeplinesc conditiile impuse prin definitia data de noul Cod Fiscal. Specific este cazul entitatilor nerezidente care organizeaza astfel de programe de care pot beneficia si angajatii subsidiarelor din Romania. Daca, spre exemplu, angajatii eligibili isi exercita dreptul de a achizitiona participatii in conditii preferentiale, la mai putin de 1 an de la acordarea acestuia, avantajul obtinut este asimilat unui venit salarial. In consecinta, diferenta intre pretul preferential de achizitie platit de individ si pretul de tranzactionare al acelorasi participatii pe pietele reglementate, face obiectul impozitului pe venit, datorandu-se totodata si contributii sociale obligatorii. Pe langa sarcina fiscala substantial mai mare, situatia devine si mai complicata daca societatea nerezidenta ale carei titluri de valoare sunt tranzactionate nu refactureaza aceasta diferenta subsidiarei din Romania, iar intre cele doua state nu exista un acord privind sistemele de securitate sociala. In acest caz, obligatia de declarare si plata a obligatiilor fiscale, constand in impozit pe venit si contributiile sociale datorate (i. e. contributia de asigurari sociale, contributia de asigurari sociale de sanatate, contributia asigurarilor de somaj si contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate) revine persoanelor fizice care beneficiaza de aceste venituri si trebuie indeplinita pana la 25 ale lunii urmatoare celei in care este obtinut beneficiul. Clarificarile aduse in conexiune cu programele de tipul quotstock option planquot, organizatorii acestora si persoanele care pot beneficia de astfel de programe sunt de bun augur si transeaza fara echivoc neclaritati care in trecut au condus la dezacorduri intre contribuabili si autoritatile fiscale. Cu toate acestea, programele de recompensare adresate angajatilor, care nu indeplinesc criteriile specifice celor de tipul quotstock option planquot pot genera in continuare situatii cu care reprezentantii autoritatilor fiscale si cu atat mai putin contribuabilii nu sunt familiarizati. In perspectiva in care se asteapta ca Ministerul Finantelor Publice sa emita un ordin comun cu Autoritatea de Supraveghere Financiara, exista motive sa credem ca acesta va acorda atentie si acestor cazuri, clarificand mecanismele de conformare disponibile la nivelul contribuabililor.

Comments